sobota 31. října 2015

Žáci ZŠ Staňkov v partnerské škole na Slovensku - Den 2.

Po budíčku, který připomínal spíše oživování mumií, nezbytné hygieně a dobré snídani jsme se doploužili do přistaveného autobusu a vyrazili směrem k Bánské Bystrici. Pokud navštívíte Bánskou Bystrici, je téměř povinnost navštívit památník SNP. I my jsme tuto povinnost rádi splnili a v prostorech, které jsem navštívil cca před 30 lety, se k mému úžasu ledacos změnilo. Nejen žáci, ale i já jsem se dozvěděl mnoho informací o SNP a zároveň dost odlišné informace od mé předcházející návštěvy někdy kolem roku 1985.
Naše devítka v útrobách památníku

Mládí vlevo, veteráni vpravo

Aktivity při návštěvě památníku

Exponáty v muzeu už byly tentokrát nestranné

Muzeum techniky, v parku nedaleko památníku
Od muzea jsme vyrazili do jeskyní. Čekala nás prohlídka Bystrianské jeskyně. Na úpatí Nízkých Tater jsme zahlédli zasněžené kopce a při pohledu na opravdu krásnou přírodní scenérii jsem byl opět ve svém živlu. 
U výstupu jsem se nechal přesvědčit některými žáky, že na stěně spala celá rodinka netopýrů. Paní průvodkyně, jak to slyšela, pravila, že tam žádní nejsou, děti oponovaly, že jsou...
Muselo se tedy rozhodnout. Chytla mě za rukáv a se slovy "Tak choďte a ukážte mi toho vášho netopiera" za námi dvěma zabouchla mohutné ocelové dveře a zmizela se mnou opět v útrobách jeskyně. Samozřejmě, že tam opravdu žádný netopýr nebyl a rodinka už vůbec ne... 
Pohled na úpatí Nízkých Tater

Naše banda...

Chtěli jsme si jeden utrhnout, ale byly vysoko :)

Vyrušili jsme jednoho spáče
Řádně vyhladovělí jsme se přesunuli zpět do Bánské Bystrice, do nákupního střediska Europa. Kluci hladoví na jídlo, holky na nákupy. Po hodině kluci plná bříška, holky plné dojmů... Když nepočítám naše dvě žákyně, které se v Europě ztratily a nemohly najít cestu zpět k autobusu, tak proběhl celý výlet bez větších komplikací...
Po příjezdu a nutném krátkém oddychu se žáci rozlosovali do skupin a naši kamarádi ze Slovenska nám ukázali LEGO stavebnice a práci s nimi. Byl jsem přesvědčen o tom, že je to zaujme a také jsem se nemýlil. I dnes, když se zeptám, co se jim líbilo na zájezdu nejvíce, odpoví bez váhání, že právě stavění a programování LEGO robotů.
Úsměvy hovoří za vše

Škoda, že zde není vidět i úžasný předmět Natky...

Fakt nás to bavilo
Namlsán včerejším průběhem večerky, oznámil jsem pubošům její dnešní čas. Žáci již byli evidentně více odpočatí, a tak to byl o dost větší boj... 

Žádné komentáře:

Okomentovat