čtvrtek 2. října 2014

Zemětřesení při hodině ICT

Nechal jsem se inspirovat přípravou Petry Boháčkové na AJ a na dnešní vyučovací hodině ICT, kde jsme probírali základy typografie, jsme se také trošku zazemětřásli. Spojili jsme to lehce s angličtinou, kde jsme si přeložili slovíčko "earthquake". Zde mě velmi překvapila pohotová reakce páťáka P.D., který slovíčko přeložil bez chvilky přemýšlení. Trošku mě to zarazilo, tak se ho ptám, kde na to slovíčko narazil a ejhle, že prý hraje hodně hry a tam to často bývá. Že by nakonec ty hry nebyly tak úplně špatné? ;)
Jak už jsem psal, probírali jsme ne příliš zábavné téma "Základy typografie" (pravidla o správném psaní a sazbě textu). Možná téma nezáživné, ale o to více důležité. Při čtení některých psaných textů, ať už od dětí nebo dospělých, je patrné, že si lidé s typografií  (o pravopisu raději nemluvě) moc hlavu nelámou. Úvodem hodiny jsme si společně projeli připravenou prezentaci o typografii, ale co nějaký praktický příklad? 
Vyprávění příběhu... Popis děje... Na nějaké dlouhé vyprávění, ještě k tomu, aby se mně vystřídalo všech 24 žáků, již bohužel nebyl čas, ale popsat co se dnes při hodině událo, to se stihnout dalo...

Psát něco ve stylu Co jsem dělal o víkendu už mně nepřijde příliš originální a v tom jsem si právě vzpomněl na přípravu Petry Boháčkové a její přírodní katastrofy. Za použití iPadu a aplikace FxGuru jsme natočili takovou katastrofu přímo u nás ve třídě. 
Spojili jsme vyučování kromě AJ i s nácvikem evakuace při přírodní katastrofě a událost z dnešního dne jsme popsali, za využití zmíněných typografických pravidel, na nástěnku Padlet
Hodinu jsme si společně bezva užili a vy se teď můžete podívat na výsledek našeho snažení.

Zemětřesení u kluků...

... a pak se zatřáslo také u holek.


 Výsledek naší práce



Žádné komentáře:

Okomentovat